Vordingborg

Læsetid : < 1 minute Siden vi flyttede ind på båden den 1. August, har vi haft besøg hver dag

Nykøbing Falster

Læsetid : < 1 minute Søndag eftermiddag fik vi besøg af Svante. Han havde læst vores blog,  havde et ærinde

Burgtiefe

Læsetid : < 1 minute Om aftenen besluttede vi  at udnytte næste dags fine vejrudsigt til at sejle til Fehmarn

Neustadt

Læsetid : 2 minutes Vi var enige om at det sidste længere stræk før vi “stod på” kanalsystemet skulle

Travemünde

Læsetid : 2 minutes Vi læste  vejrudsigten for mandag grundigt og besluttede at sejle til Travemünde om søndagen. Travemünde

Lübeck

Læsetid : 2 minutes I de sidste par år har jeg selv lavet service på motoren. Det er jeg

Mölln

Læsetid : 2 minutes Fredag aften fik vi besøg af Daniel & Emilie og Niklas. De havde taget en

Heidanger

Læsetid : 3 minutes Søndag forlod vi Mölln havn  1 1/2 time senere end vi havde  aftalt da vi

Hannover

Læsetid : 3 minutes Vi tog os god tid inden afgangen fra Heidanger. Talte med havnefogden, der driver en

Nærkontakt

Læsetid : 2 minutes På den næste strækning  var der ingen sluser. Det gav os mulighed for at nå

Liegestelle

Læsetid : < 1 minute Vi var stadig rystede, da vi nåede frem til byen  Recke, som vi havde sejlet

Videre

Læsetid : < 1 minute Næste morgen sagde vi farvel til vores flinke engelske naboer. Vi sejlede de sidste 12km

Sådan

Læsetid : 2 minutes Vi har haft mange bådshager, og mistet dem på forskellige måder. To er  røget overbord,

Farvel

Læsetid : < 1 minute Om aftenen gjorde vi rent på båden om læ og bestilte en  taxa til at

Nyt land

Læsetid : 3 minutes Fredag forlod vi Bella Sky kl. 7, tog en HT-bus til Hovedbanen og herfra bus

Oranje

Læsetid : 2 minutes Vi forlod Nijmegen over middag  og begav os ud på floden Maas (på fransk Meuse).

Lanaye

Læsetid : 2 minutes Vi havde ikke sejlet længe,  før vi kom til en sluse. På kortet stod den

Fuldt stop

Læsetid : 2 minutes I  Namur mødte vi den første  danske båd på vores rejse siden Lubeck. Det er

Vamos …

Læsetid : 2 minutes Maastricht har over  100.000 indbyggere og er hovedstad i provinsen Limburg. Landskabet i provinsen er