Hej begge,
Så fik jeg endelig opdateret mig helt på Jeres fine beretning(er) - godt I er i
god behold - og vildt hvad I oplever 🙂
Her i Farum er vi fortsat i luxus-fængsel...
Kh
Allan&Markela
25 entries.
Hej tak for beretning, men det fremgår ikke hvor båden stod på land.
Vi er netop på vej til Aktio Preveza for at se til vores båd, bare en smuttur.
Steen
Vi er netop på vej til Aktio Preveza for at se til vores båd, bare en smuttur.
Steen
Hej Steen,
Tak for din mail. Du kan være helt rolig. Heron stod på land på en plads på fastlandet over for Korfu. Vi er selv netop kommet på land hos Aktio Marina.
Det er svært at gardere sig mod et indbrud, som det vi var udsat for og når det sker bør man vel (med rette) kunne forvente opbakning fra den virksomhed man har betalt penge for at opbevare sin båd (også selvom de ikke er ansvarlige for skader og tyveri på båden).
Jeg er ret sikker på at Aktio Marina ville have grebet sagen anderledes an, hvis det var her indbruddet var sket.
Heron står i øvrigt på lane 8
Tak for din mail. Du kan være helt rolig. Heron stod på land på en plads på fastlandet over for Korfu. Vi er selv netop kommet på land hos Aktio Marina.
Det er svært at gardere sig mod et indbrud, som det vi var udsat for og når det sker bør man vel (med rette) kunne forvente opbakning fra den virksomhed man har betalt penge for at opbevare sin båd (også selvom de ikke er ansvarlige for skader og tyveri på båden).
Jeg er ret sikker på at Aktio Marina ville have grebet sagen anderledes an, hvis det var her indbruddet var sket.
Heron står i øvrigt på lane 8
Hej Carl og Pia,
Jeg har også en Oceanis 36cc og ligger i spanien. Jeg er på Instagram med lidt billeder fra min tur.
https://www.instagram.com/sv.utopia/
Lad os få kaffe hvis/når vi engang er i samme område.
🙏
Klaus
Jeg har også en Oceanis 36cc og ligger i spanien. Jeg er på Instagram med lidt billeder fra min tur.
https://www.instagram.com/sv.utopia/
Lad os få kaffe hvis/når vi engang er i samme område.
🙏
Klaus
Hej Klaus,
Tak for din besked.
Jamen lad os da endelig mødes, når vi måtte få mulighed for det.
Hvor længe bliver du i Spanien ?
Tak for din besked.
Jamen lad os da endelig mødes, når vi måtte få mulighed for det.
Hvor længe bliver du i Spanien ?
Tak for at tage os andre med på jeres drømme... vi drømmer med og nyder jeres beretninger.
Vi er selv klar til at tage turen i 2022, og er godt i gang med forbedredelserne ( og opsparingen) Vil I dele lidt om det økonomiske i at sejle rundt i Middelhavet ..., hvad koster det typisk at ligge i en havn i Italien og Grækenland? Synes det er svært at blive klog på hvad en havne plads koster, finder priser fra 20-100 Euro på nettet ...Måske der bare er denne variation i priserne..?
Håber I snart for mulighed for at fortsætte drømmen. Glæder mig til nye beretninger
Kh Lisbeth
Vi er selv klar til at tage turen i 2022, og er godt i gang med forbedredelserne ( og opsparingen) Vil I dele lidt om det økonomiske i at sejle rundt i Middelhavet ..., hvad koster det typisk at ligge i en havn i Italien og Grækenland? Synes det er svært at blive klog på hvad en havne plads koster, finder priser fra 20-100 Euro på nettet ...Måske der bare er denne variation i priserne..?
Håber I snart for mulighed for at fortsætte drømmen. Glæder mig til nye beretninger
Kh Lisbeth
Tak for de pæne ord.
Spændende at I er igang med at planlægge en tur. (I kan roligt glæde Jer)
For os har havnepengene udgjort en pæn del af udgifterne ved at sejle i Middelhavet.
MEN
når det så er sagt (eller rettere skrevet), skal det tilføjes at vi som danskere også sejler som danskere. Det vil sige at vi går i havn hver aften. Mange andre ligger for anker. Nogle kun for at proviantere og bunkre vand og diesel for derefter at tilbringe natten for anker. Andre går i havn måske et par gange om ugen og tilbringer resten af ugen for anker.
Priserne varierer fra land til land, fra havn til havn, men også inden for året.
Af de tre lande vi har besøgt var det dyreste Italien. Grækenland det billigste, mens Frankrig var lidt billigere end Italien.
Et lille indtryk af prisvariationen :
I Porto Rotondo på det Nordøstlige Sardinen koster en havneplads for Heron € 218 per døgn i August (Ja du læste rigtigt). € 142 i Juli, € 65 i Juni og September € 35 i Maj, € 18 i april og € 8 fra Oktober til Marts.
Typisk ligger prisen i Italien på omkring € 60 - 90 per døgn i højsæsonen og lidt lavere i Frankrig.
I Grækenland er prisen € 20- 25 per døgn i de kommunale havne og €50- 60 per døgn i de private (her er så også en super komfort).
Vi anbefaler at downloade appen "NAVILY". Her kan I indtaste data på Jeres båd og få oplyst havnepengene per døgn i de fleste havne i Frankrig og Italien og nogen enkelte i Grækenland. I kan også (gratis) booke en plads, hvilket godt kan være nødvendigt i højsæsonen. Appen har også en udmærket oversigt over ankerpladser og brugerkommentarer og vejrudsigter (vind og bølger) for den enkelte plads.
Havnepengene i kanalerne er lave. Typisk € 8-12 per døgn. Men man kan også ligge gratis på en rasteplads, som der findes mange af i Tyskland, Holland, Belgien og Frankrig.
Håber dette besvarer dit spørgsmål. Du er selvsagt velkommen til at spørge om mere.
Hilsen
Carl & Pia
Spændende at I er igang med at planlægge en tur. (I kan roligt glæde Jer)
For os har havnepengene udgjort en pæn del af udgifterne ved at sejle i Middelhavet.
MEN
når det så er sagt (eller rettere skrevet), skal det tilføjes at vi som danskere også sejler som danskere. Det vil sige at vi går i havn hver aften. Mange andre ligger for anker. Nogle kun for at proviantere og bunkre vand og diesel for derefter at tilbringe natten for anker. Andre går i havn måske et par gange om ugen og tilbringer resten af ugen for anker.
Priserne varierer fra land til land, fra havn til havn, men også inden for året.
Af de tre lande vi har besøgt var det dyreste Italien. Grækenland det billigste, mens Frankrig var lidt billigere end Italien.
Et lille indtryk af prisvariationen :
I Porto Rotondo på det Nordøstlige Sardinen koster en havneplads for Heron € 218 per døgn i August (Ja du læste rigtigt). € 142 i Juli, € 65 i Juni og September € 35 i Maj, € 18 i april og € 8 fra Oktober til Marts.
Typisk ligger prisen i Italien på omkring € 60 - 90 per døgn i højsæsonen og lidt lavere i Frankrig.
I Grækenland er prisen € 20- 25 per døgn i de kommunale havne og €50- 60 per døgn i de private (her er så også en super komfort).
Vi anbefaler at downloade appen "NAVILY". Her kan I indtaste data på Jeres båd og få oplyst havnepengene per døgn i de fleste havne i Frankrig og Italien og nogen enkelte i Grækenland. I kan også (gratis) booke en plads, hvilket godt kan være nødvendigt i højsæsonen. Appen har også en udmærket oversigt over ankerpladser og brugerkommentarer og vejrudsigter (vind og bølger) for den enkelte plads.
Havnepengene i kanalerne er lave. Typisk € 8-12 per døgn. Men man kan også ligge gratis på en rasteplads, som der findes mange af i Tyskland, Holland, Belgien og Frankrig.
Håber dette besvarer dit spørgsmål. Du er selvsagt velkommen til at spørge om mere.
Hilsen
Carl & Pia
Hej Heron!
Vi er en familie på 4 som på 3. år sejler i Middelhavet. Lige pt ligger vi i Spanien. Til foråret sejler vi tilbage mod Italien og videre til Grækenland. Når efteråret sætter ind, er planen at landsætte båden (Hallberg Rassy Monsun 31). Jeg har fulgt lidt med i jeres rejse og kan se i stod på land på Corfu.
Var det en god og sikker oplevelse for jeres båd, og hvilke priser arbejder de med på værftet?
Ser frem til at høre fra jer.
Hilsen hele besætningen på S/Y Libra
Vi er en familie på 4 som på 3. år sejler i Middelhavet. Lige pt ligger vi i Spanien. Til foråret sejler vi tilbage mod Italien og videre til Grækenland. Når efteråret sætter ind, er planen at landsætte båden (Hallberg Rassy Monsun 31). Jeg har fulgt lidt med i jeres rejse og kan se i stod på land på Corfu.
Var det en god og sikker oplevelse for jeres båd, og hvilke priser arbejder de med på værftet?
Ser frem til at høre fra jer.
Hilsen hele besætningen på S/Y Libra
Hej Peter,
Vi er på land hos Cara Yachts i den lille by Plataria. Den ligger på fastlandet et par og tyve sømil sydøst for Gouvia Marina. Vi er fire danske både, der står på land der i denne vinter. Værftet lejer en kran til optagningen og står selv for transport fra kajen til bådpladsen (ca. 200 meter) og opbevaring på bådpladsen. Der anvendes en Parklev trailer til transport og PARKUP EVO (stålstativer) til opbevaring. Pladserne (der er to) er overvågede. Vi betaler 12.500 kr. alt inklusive (dvs. optagning, søsætning og pladsleje) frem til oktober 2020. Værftet ejes og drives af en Irer (Mike), som får hjælp til det administrative af sin datter Niahm.
Vi var vældig glade for Gouvia Marina på Korfu. Men overvintringen kostede her 10.000 kr mere end hos Cara Yachts. Til gengæld er det så lidt mere besværligt at komme til og fra Plataria og der er heller ikke så gode service-og reparationsværksteder som i Gouvia Marina. (Det er virkelig godt her)
... alt i alt føler vi os komfortable med at have efterladt vores hjem hos Cara Yachts i Plataria
Vi er på land hos Cara Yachts i den lille by Plataria. Den ligger på fastlandet et par og tyve sømil sydøst for Gouvia Marina. Vi er fire danske både, der står på land der i denne vinter. Værftet lejer en kran til optagningen og står selv for transport fra kajen til bådpladsen (ca. 200 meter) og opbevaring på bådpladsen. Der anvendes en Parklev trailer til transport og PARKUP EVO (stålstativer) til opbevaring. Pladserne (der er to) er overvågede. Vi betaler 12.500 kr. alt inklusive (dvs. optagning, søsætning og pladsleje) frem til oktober 2020. Værftet ejes og drives af en Irer (Mike), som får hjælp til det administrative af sin datter Niahm.
Vi var vældig glade for Gouvia Marina på Korfu. Men overvintringen kostede her 10.000 kr mere end hos Cara Yachts. Til gengæld er det så lidt mere besværligt at komme til og fra Plataria og der er heller ikke så gode service-og reparationsværksteder som i Gouvia Marina. (Det er virkelig godt her)
... alt i alt føler vi os komfortable med at have efterladt vores hjem hos Cara Yachts i Plataria
Hei, artig å lese deres beretning om seilas fra Sicilia til Corfu. Fra Messina stredet til Corfu omtrent samme rute som vi gikk i vår.
Vi har nå lagt vår båt Bijou i opplag ved Action Marina ved Preveza og kom hjem i går. Jeg stareter neste sesong i slutten av april og vil seile et par uker ved de Ioniske øyer før vi setter kurs tilbake til Italia. VI har seilt i Cykladene i høst, men jeg må si at Ioniske øyer er mer tiltrekkende. Når skal dere tilbake til båten?
Vi har nå lagt vår båt Bijou i opplag ved Action Marina ved Preveza og kom hjem i går. Jeg stareter neste sesong i slutten av april og vil seile et par uker ved de Ioniske øyer før vi setter kurs tilbake til Italia. VI har seilt i Cykladene i høst, men jeg må si at Ioniske øyer er mer tiltrekkende. Når skal dere tilbake til båten?
Hej Christian.
Vi kom hjem sidste torsdag , Heron er på land i Plataria. Det ligger på fastlandet godt 20sm sydøst for Korfu. Vi glæder os allerede til næste sæson (der er koldt vådt og tåget her i Danmark).
I 2020 bliver vi i Grækenland og sejler langsomt rundt om Peloponnes.
Vi ved endnu ikke helt hvornår vi starter, men mon ikke vi får mulighed for at mødes?
Virker din AIS ?
Vi kom hjem sidste torsdag , Heron er på land i Plataria. Det ligger på fastlandet godt 20sm sydøst for Korfu. Vi glæder os allerede til næste sæson (der er koldt vådt og tåget her i Danmark).
I 2020 bliver vi i Grækenland og sejler langsomt rundt om Peloponnes.
Vi ved endnu ikke helt hvornår vi starter, men mon ikke vi får mulighed for at mødes?
Virker din AIS ?
Hej. Vi mødtes i poolen i Gouvia i sidste uge.
Håber I her det godt. Er I stadig dernede? Hvis ja, så kunne jeg godt bruge jeres hjælp. Vil I ringe / skrive til mig på 22943318.
Mvh. Thomas
Håber I her det godt. Er I stadig dernede? Hvis ja, så kunne jeg godt bruge jeres hjælp. Vil I ringe / skrive til mig på 22943318.
Mvh. Thomas
Hej Thomas,
Jo vi er her skam da stadig.
Ringer til dig lidt senere i dag
Jo vi er her skam da stadig.
Ringer til dig lidt senere i dag
Hejsa.
Vi sejler i båden Thistle og er på vej til Middelhavet, som vi når inden september. Vi så jeres forslag om vinterhavne fra sidste år og fandt ind på jeres hjemmeside - dejlige beretninger, der helt sikkert skal læses.
Nå men vi er på jagt efter en vinterhavn og kan se at I har været i Menton. Vi bor ombord og er derfor interesseret i at der er liv i andre både (gerne langturssejlere som os men ikke nødvendigvis). Er det tilfældet i Menton eller har I andre/bedre bud.
Vores egen blog kan findes her, skulle I være interesserede ?
https://www.lyhne-viesmose.dk/category/rejser-og-ture/mar-middel/
Vi sejler i båden Thistle og er på vej til Middelhavet, som vi når inden september. Vi så jeres forslag om vinterhavne fra sidste år og fandt ind på jeres hjemmeside - dejlige beretninger, der helt sikkert skal læses.
Nå men vi er på jagt efter en vinterhavn og kan se at I har været i Menton. Vi bor ombord og er derfor interesseret i at der er liv i andre både (gerne langturssejlere som os men ikke nødvendigvis). Er det tilfældet i Menton eller har I andre/bedre bud.
Vores egen blog kan findes her, skulle I være interesserede ?
https://www.lyhne-viesmose.dk/category/rejser-og-ture/mar-middel/
Vi overvintrerede i den nye havn i Menton i vinteren 2017/18, men boede ikke selv på båden. 'Live-aboard community' var ikke stort iflg havnekontoret omkring 50 mennesker fordelt på et ukendt antal både. Det så dog ikke ud til, at alle 50 var der på een gang. Der var ikke meget liv ved den lange beton pier vi lå ved. Det virkede, som om der var lidt mere liv på bådene ved stikbroerne. Insister derfor på at få en plads dér hvis I vil overvintre i Menton.
Den nye havn hvor vi lå har fine faciliteter, men er urolig i sydvestlig vind. Vi fik revet en klampe ud af skroget, da byen blev ramt af en 10 års storm fra sydvest for andet år i træk. Se vores video [url Se vores video ....
Vi syntes vældig godt om byen. Her er liv hele året rundt. Julen var meget stemningsfuld og der er ikke langt til Nice, hvorfra der er mange og billige afgange til København.
Vi var også meget glade for Cannes (den gamle havn) men her var vi for sent ude med at søge om en vinterplads.
Loano i Italien kunne også være en mulig overvintringshavn for Jer. Havnen er næsten helt ny, er meget bedre beskyttet end Menton og har nogle af de flotteste toilet- og badefaciliter vi har set.( De var nu også fine i Menton ) Jeg ved ikke hvor meget liv der er i byen og havnen om vinteren.
I Lavandou og Sanary-sur-Mer klagde beboerne selv over at alt for meget lukkede ned om vinteren. Det er nu ellers hyggelige byer.
I kan i øvrigt downloade appen Navily. Har kan I reservere plads og læse anmeldelser af de fleste havne i Middelhavet.
Heikel’s pilotbøger og de franske havnelodser har vi også haft glæde af
Den nye havn hvor vi lå har fine faciliteter, men er urolig i sydvestlig vind. Vi fik revet en klampe ud af skroget, da byen blev ramt af en 10 års storm fra sydvest for andet år i træk. Se vores video [url Se vores video ....
Vi syntes vældig godt om byen. Her er liv hele året rundt. Julen var meget stemningsfuld og der er ikke langt til Nice, hvorfra der er mange og billige afgange til København.
Vi var også meget glade for Cannes (den gamle havn) men her var vi for sent ude med at søge om en vinterplads.
Loano i Italien kunne også være en mulig overvintringshavn for Jer. Havnen er næsten helt ny, er meget bedre beskyttet end Menton og har nogle af de flotteste toilet- og badefaciliter vi har set.( De var nu også fine i Menton ) Jeg ved ikke hvor meget liv der er i byen og havnen om vinteren.
I Lavandou og Sanary-sur-Mer klagde beboerne selv over at alt for meget lukkede ned om vinteren. Det er nu ellers hyggelige byer.
I kan i øvrigt downloade appen Navily. Har kan I reservere plads og læse anmeldelser af de fleste havne i Middelhavet.
Heikel’s pilotbøger og de franske havnelodser har vi også haft glæde af
Hei
Jeg følger deres reise men finner ikke lesebrev siden Korsika.
Jeg følger deres reise men finner ikke lesebrev siden Korsika.
Hyggeligt at du har lyst til at følge os. Der er flere måder at finde de næste beretninger på. Den nemmeste er nok at klikke i "næste " nederst i højre hjørne i den enkelte beretning.
Du kan også gå til siden "Beretninger". Her er oversigt over samtlige beretninger. Beretningerne fra Korsika finder du under fanen "Menton til Porto Rotondo"
Lad mig gerne vide om det løser dit problem
Du kan også gå til siden "Beretninger". Her er oversigt over samtlige beretninger. Beretningerne fra Korsika finder du under fanen "Menton til Porto Rotondo"
Lad mig gerne vide om det løser dit problem
Hej Pia og Carl. Så fik jeg set 13. afsnit og forstår nu at båden har overvintret på Sardinien. Det var nogle skønne billeder - både fra søsiden, men også fra alle de små hyggelige byer, hvor i har siddet og kunnet nyde den gode italienske mad og deres ligeså gode vine. I må jo så fortsat have en god tur, med noge fede oplevelser.
Og så må jeg sige at du er skrap til at redigere dine videooptagelser. De er virkelig meget professionelle.
Rigtig mange hilsner til jer begge
Lars
Og så må jeg sige at du er skrap til at redigere dine videooptagelser. De er virkelig meget professionelle.
Rigtig mange hilsner til jer begge
Lars
Hej Pia og Carl.
Ja, så kom vi selv afsted. Tak for info om mastetransport, det gik som smurt? Vi er nu ved Cassis, med planer om at sejle til Italien for at finde en vinterhavn. Vi håber at i får god vind og mange gode oplevelser. Hvis i har lyst, er i velkommen til at se vores hjemmeside https://holmlauritzen.wordpress.com/. De bedste hilsner Camilla
Ja, så kom vi selv afsted. Tak for info om mastetransport, det gik som smurt? Vi er nu ved Cassis, med planer om at sejle til Italien for at finde en vinterhavn. Vi håber at i får god vind og mange gode oplevelser. Hvis i har lyst, er i velkommen til at se vores hjemmeside https://holmlauritzen.wordpress.com/. De bedste hilsner Camilla
Hej Camilla,
Fin blog I har lavet og hvor ser I dog ud til at have sjovt.
God tur fremover.
Har I en ide om hvor I vil overvintre ?
Vi ligger selv på Korsika og regner med at overvintre i Olbia på Sardinien.
Hilsen
Carl & Pia
Fin blog I har lavet og hvor ser I dog ud til at have sjovt.
God tur fremover.
Har I en ide om hvor I vil overvintre ?
Vi ligger selv på Korsika og regner med at overvintre i Olbia på Sardinien.
Hilsen
Carl & Pia
har med stor fornøjelse læst jeres beretning, har selv sejlet kanalsejlads både på egen køl og med venner siden 1975. Fortsat god tur.
Hej Niels,
Tak for din venlige kommentar.
Hilsen
Carl & Pia
Tak for din venlige kommentar.
Hilsen
Carl & Pia
Hej Pia og Carl.
Mange tak for jeres hurtige og gode svar, i har været til en stor hjælp.
Jeg har ringet og snakket med Rainer, en meget venlig mand, vi afventer et tilbud fra ham, han skulle lige regne lidt på det, da vil også skal have en dykker kompressor leveret. Han har anbefalet, at vi også skulle undersøge Baltica marina i Travemünde, der har han også opsamling.
Dejligt at høre, at det er en smuk tur der er os i vente.
Endnu engang mange tak.
Vi vil følge jer på jeres spændende tur.
vh Camilla
Mange tak for jeres hurtige og gode svar, i har været til en stor hjælp.
Jeg har ringet og snakket med Rainer, en meget venlig mand, vi afventer et tilbud fra ham, han skulle lige regne lidt på det, da vil også skal have en dykker kompressor leveret. Han har anbefalet, at vi også skulle undersøge Baltica marina i Travemünde, der har han også opsamling.
Dejligt at høre, at det er en smuk tur der er os i vente.
Endnu engang mange tak.
Vi vil følge jer på jeres spændende tur.
vh Camilla
Hej Camilla.
Dejligt at kunne hjælpe Jer med planlægningen af turen.
Nu kender vi jo ikke Jeres planlagte rute, men tænker vores logbog måske kunne være interessant for Jer.
Du finder den her...
hilsen
Carl og Pia
Dejligt at kunne hjælpe Jer med planlægningen af turen.
Nu kender vi jo ikke Jeres planlagte rute, men tænker vores logbog måske kunne være interessant for Jer.
Du finder den her...
hilsen
Carl og Pia
Hej Pia og Carl.
Skønt at læse om jeres tur.
Vi skal selv af sted til maj 2018, med vores 2 børn.
Jeg kan læse, at i fik jeres maste transporteret der ned, det har vi også tænkt os, da vi mener masten tager for meget plads på båden.
Hvem tog i fat i og hvordan fik i det arrangeret.
Nyd den fantastiske tur, vi glæder os til at det bliver vores tur.
De bedste hilsner fra det kolde Danmark.
Camilla.
Skønt at læse om jeres tur.
Vi skal selv af sted til maj 2018, med vores 2 børn.
Jeg kan læse, at i fik jeres maste transporteret der ned, det har vi også tænkt os, da vi mener masten tager for meget plads på båden.
Hvem tog i fat i og hvordan fik i det arrangeret.
Nyd den fantastiske tur, vi glæder os til at det bliver vores tur.
De bedste hilsner fra det kolde Danmark.
Camilla.
Hej Camilla,
Vi indhentede flere forskellige tilbud på transport af masten fra Travemünde til Port Napoleon i Middelhavet. Vi besluttede at anvende firmaet Fastmast (de var billigst eller skal vi ikke hellere sige mindst dyre)
Fastmast har et udmærket website - www.fastmast.com. Indehaveren hedder Rainer Petras. Han taler godt engelsk. I kan nå ham på telefon 00 49 171 486 1820. Det er måske en fordel at ringe til ham allerede nu. Han prøver nemlig at samle transporterne.
Masten blev afrigget på Boebs værft i Travemünde, pakket sammen og lå der indtil Fastmast hentede den og kørte den til Port Napoleon.
Meget enkelt; men også lidt grænseoverskridende at overlade riggen til et transportfirma uden anden dokumentation end et par SMSer og telefonsamtaler. Men Rainer er en ærlig og redelig mand. Så ingen problemer. Mast og rig lå og ventede på os i Port Napoleon. Pænt og nydeligt pakket ind efter transporten.
Boebs værft er dygtige (også til at at skrive pænt store regninger for afrigningen af masten). Vi har hørt der skulle være en bådbygger i Lübeck. der skulle være god og væsentlig billigere. (Fastmast kan sikkert også hente masten der).
I kan roligt glæde Jer til turen. Det er en fantastisk flot tur. (Vi var specielt begejstrede for strækningen fra Namur i Belgien til Middelhavet).
Hilsen
Carl & Pia
Vi indhentede flere forskellige tilbud på transport af masten fra Travemünde til Port Napoleon i Middelhavet. Vi besluttede at anvende firmaet Fastmast (de var billigst eller skal vi ikke hellere sige mindst dyre)
Fastmast har et udmærket website - www.fastmast.com. Indehaveren hedder Rainer Petras. Han taler godt engelsk. I kan nå ham på telefon 00 49 171 486 1820. Det er måske en fordel at ringe til ham allerede nu. Han prøver nemlig at samle transporterne.
Masten blev afrigget på Boebs værft i Travemünde, pakket sammen og lå der indtil Fastmast hentede den og kørte den til Port Napoleon.
Meget enkelt; men også lidt grænseoverskridende at overlade riggen til et transportfirma uden anden dokumentation end et par SMSer og telefonsamtaler. Men Rainer er en ærlig og redelig mand. Så ingen problemer. Mast og rig lå og ventede på os i Port Napoleon. Pænt og nydeligt pakket ind efter transporten.
Boebs værft er dygtige (også til at at skrive pænt store regninger for afrigningen af masten). Vi har hørt der skulle være en bådbygger i Lübeck. der skulle være god og væsentlig billigere. (Fastmast kan sikkert også hente masten der).
I kan roligt glæde Jer til turen. Det er en fantastisk flot tur. (Vi var specielt begejstrede for strækningen fra Namur i Belgien til Middelhavet).
Hilsen
Carl & Pia
Hej Heron
Tusind tak for en spændende fortælling, vi drømmer også en tur gennem Europa, i år har vi været en tur gennem Götakanalen. Det var helt fantastisk og vil regner med at tage turen igen om 2 år, næste år skal bruges på at ordne båden, som vi købte 3 mdr før afrejse, så vi fandt ud af på turen hvad vi gerne ville have lavet om..... glæder mig til at følge Jeres fortsatte rejse mvh Kaja
Tusind tak for en spændende fortælling, vi drømmer også en tur gennem Europa, i år har vi været en tur gennem Götakanalen. Det var helt fantastisk og vil regner med at tage turen igen om 2 år, næste år skal bruges på at ordne båden, som vi købte 3 mdr før afrejse, så vi fandt ud af på turen hvad vi gerne ville have lavet om..... glæder mig til at følge Jeres fortsatte rejse mvh Kaja
Hej Kaja,
Tak for de pæne ord om vores blog.
Vi sejlede gennem Götakanalen i 2013. Det var en flot tur. Glæd Jer til turen gennem Europa.
//Carl & Pia
Tak for de pæne ord om vores blog.
Vi sejlede gennem Götakanalen i 2013. Det var en flot tur. Glæd Jer til turen gennem Europa.
//Carl & Pia
Hejsan og tak for de voldsom fine fortællinger og optagelser. Vi er selv ved at gøre klar til turen, med start i midt 2018. Vi har dog et lille, (stort) problem, 175 i dybgang mener ikke det er et problem i Tyskland, Holland, og Belgien, men i nogle af de Franske kanaler. Har du nogen ide om hvilke der måske kan blive problem.
Mvh Ole
Mvh Ole
Tak for de pæne ord om vores blog.
På vores tur til Middelhavet var den "kritiske" strækning fra Givet ved Meuse til Corre for enden af Canal des Vosges.
Den garanterede vanddybde er her 180 cm. Det samme som der garanteres på de fleste andre kanaler i Frankrig.
Da vi gik igennem i maj holdt garantien fint og vi mødte et par stykker med samme dybdegang som Jer.
Senere på sæsonen i år regnede det mindre end normalt. Derfor blev der mangel på vand i kanalerne. Jeg mener strækningen lukkede et par uger af den årsag. Men tænker det ikke har været et problem de sidste par uger.
Hold godt øje med meldningerne på www.vnf.fr og glæd Jer til en fantastisk tur - strækningen fra Statte i Belgien til Port Saint Louis var efter vores opfattelse speciel flot.
//Carl & Pia
På vores tur til Middelhavet var den "kritiske" strækning fra Givet ved Meuse til Corre for enden af Canal des Vosges.
Den garanterede vanddybde er her 180 cm. Det samme som der garanteres på de fleste andre kanaler i Frankrig.
Da vi gik igennem i maj holdt garantien fint og vi mødte et par stykker med samme dybdegang som Jer.
Senere på sæsonen i år regnede det mindre end normalt. Derfor blev der mangel på vand i kanalerne. Jeg mener strækningen lukkede et par uger af den årsag. Men tænker det ikke har været et problem de sidste par uger.
Hold godt øje med meldningerne på www.vnf.fr og glæd Jer til en fantastisk tur - strækningen fra Statte i Belgien til Port Saint Louis var efter vores opfattelse speciel flot.
//Carl & Pia
Kan jeg finde dine videoer på youtube ?
Link ?
Link ?
Du kan finde dem i fanen video på dette website.
De ligger også på Youtube på adressen
https://youtu.be/S0uUayrZWjs
//Carl & Pia
De ligger også på Youtube på adressen
https://youtu.be/S0uUayrZWjs
//Carl & Pia
Så dejligt at følge jer. Har jo selv været mange af af stederne i bil. Min rejse går nu til Sydney, for at besøge min datter og svigersøn. Glæder mig til at se dem igen. Skal på tur i Blue Mountain på en forlænget weekend. Håber I fortsat får en god sejlads. En stor hilsen fra mig til jer. Pas på jer selv.
Hej
Har med stor interesse læst jeres blog, da vi er på vej i den modsatte retning i en Oceanis 361, som vi købte hernede i 2015. Vi ligger i Gruissan og om en eller to uger, når vejret er blevet lidt varmere, så sejler vi til Port San Louis og begynder turen nordpå, så det kan være vi ses undervejs. I kan læse om vores tur på facebook: S/Y Inuk (skriver på engelsk af hensyn til familie og venner i udlandet). Har I masten med ombord? Hvordan går det?Gerne et par billeder af hvordan i har gjort den fast. Mvh. Claus og Chui Ping.
Har med stor interesse læst jeres blog, da vi er på vej i den modsatte retning i en Oceanis 361, som vi købte hernede i 2015. Vi ligger i Gruissan og om en eller to uger, når vejret er blevet lidt varmere, så sejler vi til Port San Louis og begynder turen nordpå, så det kan være vi ses undervejs. I kan læse om vores tur på facebook: S/Y Inuk (skriver på engelsk af hensyn til familie og venner i udlandet). Har I masten med ombord? Hvordan går det?Gerne et par billeder af hvordan i har gjort den fast. Mvh. Claus og Chui Ping.
Hej Claus,
Vi valgte at transportere mast, bom og rig med bil fra Travemünde til Port Napoleon
Det har vi været glade for.
A) Vi kan sejle i småbølger på Rhinen og Rhone uden at bekymre os om 'stilladset' holder.
B) Vi behøver ikke bekymre os om at riggen rammer noget når vi sejler
C) Der er god plads
D) Der skulle laves en mindre reparation på mastebeslaget i toppen, der krævede at masten blev taget af.
Transporten er ikke billig. Vi betalte 8.500 kr. Vi synes det er pengene værd og drikker så et par flasker rødvin mindre.
Fra Meuse går vi ind på Canal des Vosges, Petit Saône, Basse Saône og så til sidst Rhone.
Vi opdaterer vores position på vores blog i feltet "Her er vi"
Det ku' være rigtig hyggeligt og interessant at mødes på vejen
Carl & Pia
Vi valgte at transportere mast, bom og rig med bil fra Travemünde til Port Napoleon
Det har vi været glade for.
A) Vi kan sejle i småbølger på Rhinen og Rhone uden at bekymre os om 'stilladset' holder.
B) Vi behøver ikke bekymre os om at riggen rammer noget når vi sejler
C) Der er god plads
D) Der skulle laves en mindre reparation på mastebeslaget i toppen, der krævede at masten blev taget af.
Transporten er ikke billig. Vi betalte 8.500 kr. Vi synes det er pengene værd og drikker så et par flasker rødvin mindre.
Fra Meuse går vi ind på Canal des Vosges, Petit Saône, Basse Saône og så til sidst Rhone.
Vi opdaterer vores position på vores blog i feltet "Her er vi"
Det ku' være rigtig hyggeligt og interessant at mødes på vejen
Carl & Pia
Har sendt en e-mail til din g-mail konto. 🙂
Den er klaret. Tak for hjælpen