Gæsteblog

Spørgsmål, kommentar eller hilsen ?

Fyr løs

Vi glæder os til at høre fra dig

 
 
 
 
* Obligatorisk
.
33 indlæg.
Keld Hummer Keld Hummer skrev den 25. februar 2023 kl. 13:54
Tak for nogle dejlige oplevelser I har givet mig. Vi har selv vores båd en MOODY 422 som står på land i Brindisi, hvor vi har været i de sidste 8 år, jeg selv kom tilbage til Europa i 2012 fra en tur jorden rundt.
Jeg er tilbage i Brindisi den 29 marts og sejler så til Grækenland til det Ioniske.
Er I begge der stadig eller er I på vej hjem.?
carlager Administrator-svar af: carlager
Hej Keld,

Tak for din besked. Dejligt at du synes om vores beretninger. Vi har været hjemme i Danmark siden sidst i oktober (vi er kommet lidt bagud med beretningerne). Vi planlægger at tage tilbage til Heron i sidste halvdel af marts. Sidste år satte vi Heron på land på den lille ø Ægina der ligger lidt syd for Athen og regner med at sejle i dette område igen i år. Vi har sjov nok mødt hinanden. I Mandraki - den gamle havn på Korfu. Vi hilste på hinanden men nåede ikke at tale sammen. Tager I til det Ioniske igen i år ?
Jan G Jan G skrev den 17. februar 2023 kl. 20:55
Hej Pia & Carl. Meget gammel erfaring fra os: Dieselmotorens funktion i en lystsejler-båd fylder 90% af glæde, ærgelser, spekulation og udgifter. Jeres problem er måske, at i kun har to drenge, der ikke har en uddannelse som (diesel) mekaniker. Så chancen for et sådant veluddannet familiemedlem er, alt andet lige større, hvis man har en datter….! Snik snak. I får en dejlig sommer i år i Heron i Grækenland. Håber at vi kan ses inden I drager af? Kh. Mette og Jan
carlager Administrator-svar af: carlager
Hej med Jer,

Når man er på langfart er man nødt til at være selvhjulpen. Hvordan vi blev det kan I læse om her https://www.heron.dk/udskifte-filter-yanmar3gm30f/
Aksel Sonne Aksel Sonne skrev den 5. januar 2022 kl. 22:56
På sådan en flodtur gennem Europa - hvor/hvad gjorde i med masten ?
Jeg kunne læse af 3 uge mænd riggede den af - men på nogle efterfølgende billeder forventede jeg at den lå på nogle bukke hen over båden. Det gjorde den ikke.
Hvad var jeres overvejelser i forhold til masten, og hvad gjorde i med den ?

Tak for mange dejlige videoer.

sejler hilsen - Aksel
carlager Administrator-svar af: carlager
Hej Axel,
Vi valgte at få masten transporteret på bil til Port Napoleon. Masten blev rigget af på Boebs værft i Travemünde (det er de tre mand du kan se på videoen.) Firmaet Fastmast https://www.fastmast.com stod for transporten og masten blev rigget til af Global Nautic i Port Napoleon.

Alt virkede perfekt.

Men gode ting koster og det var bestemt ikke en billig løsning. Jeg har set at flere slår sig sammen om transporten. Dermed kan man få det en hel del billigere.

En del vælger at have masten med på båden. Det er selvfølgeligt langt billigere og har også den fordel at man ikke er bundet til at sejle derhen, hvor masten ligger. Ulempen er at man risikerer at skader , som meget nemt kan være meget dyrere end transportudgiften

Men som sagt. Det kan sagens lade sig gøre selv at transportere den.

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies. 

Nye beretninger?