Her har vi samlet alle vores beretninger

Hos mekanikeren

Opdager at motoren lÊkker olie. Heldigvis ligger der et bÄdmotorvÊrksted fÄ hundrede meter fra hvor vi

Bovpropel

Bovpropellen var i lÞbet af sÊsonen blev svagere. Til sidst sÄ svag at stÊvnen knap

Endelig

nÄede vi vintersolhverv. I kalenderen stÄr det ikke lÊngere, at dagen er aftaget. Nu  stÄr

Orlov

Om  3 uger starter vi  en orlov pÄ lidt over et Är. Masterplanen er at

Bilsalg

I starten  af ugen gik  vi igang med  at sĂŠlge vores Swift.  Vi undersĂžgte salgsmulighederne

Minitur

Vi vĂ„gnede  op ad formiddagen  – veludhvilede efter en begivenhedsrig  mandag. Der var omslag i

Burgtiefe

Om aftenen besluttede vi  at udnytte nĂŠste dags fine vejrudsigt til at sejle til Fehmarn

Neustadt

Vi var enige om at det sidste lĂŠngere strĂŠk fĂžr vi “stod pĂ„” kanalsystemet skulle

TravemĂŒnde

Vi lĂŠste  vejrudsigten for mandag grundigt og besluttede at sejle til TravemĂŒnde om sĂžndagen. TravemĂŒnde

Heidanger

SÞndag forlod vi Mölln havn. Halvanden time senere end vi havde  aftalt, da vi dÞdtrÊtte

Hannover

Vi tog os god tid inden afgangen fra Heidanger. Talte med havnefogden, der driver en

Videre

NĂŠste morgen sagde vi farvel til vores flinke engelske naboer. Vi sejlede de sidste 12km

SĂ„dan

Vi har haft mange bÄdshager, og mistet dem pÄ forskellige mÄder. To er  rÞget overbord,

Farvel

Om aftenen gjorde vi rent pÄ bÄden om lÊ og bestilte en  taxa til at

Nyt land

Fredag forlod vi Bella Sky kl. 7, tog en HT-bus til,Hovedbanen og herfra bus til

Oranje

Vi forlod Nijmegen over middag og begav os ud pÄ floden Maas (pÄ fransk Meuse).

Lanaye

Vi havde ikke sejlet lĂŠnge, fĂžr vi kom til en sluse. PĂ„ kortet stod den

Fuldt stop

I  Namur mÞdte vi den fÞrste  danske bÄd pÄ vores rejse siden Lubeck. Det er

Vamos …

Maastricht har over 100.000 indbyggere og er hovedstad i provinsen Limburg. Landskabet i provinsen er

HjemlĂžse

Turen fra Maastricht til Alicante i Spanien forlĂžb helt uproblematisk. Efter 2 timers flyvetid steg

Mañana

Vi ankom til Alicante den 19. Oktober. Siden er dagene nĂŠrmeste flĂžjet afsted, mens vi

Vejret

I midten af november kom der pludselig et omskift i vejret. Det blev grÄvejr, blÊsende,

Cartagena

Gregorio havde ret. Cartagena  har en meget lang historie. For 50.000 Är siden boede Neadertalere

Granada

Granada ligger ved indgangen til naturparken Sierra Nevada. Her ligger Europas sydligste skisportsanlĂŠg og Spaniens

P-vagt

TÊt ved grÊnsen til Gibraltar lÄ en stor P-plads. Der stod en mand i indkÞrslen.

Gibraltar

Gibraltar har vĂŠret Britisk oversĂžisk territorium siden 1713. Dronning Elisabeth II er overhoved. Hun er

Back

I slutningen af januar blev Niklas fĂŠrdig med sit studium pĂ„ Ålborg Universitet . Det

Windows

Vi havde travlt og pÄ vejen ud af dÞren ringede mobiltelefonen. Der var et engelsk

Enfin

Marinaen i Namur Äbnede samme dag vi ankom. Der lÄ kun to andre  bÄde. Rainer

Verdun

Pontonbroen ved Dun-sur-Meuse ligger midt i et naturomrĂ„de, hvor folk fisker,  cykler, lĂžber eller vandrer

Ça Va

Det var tydeligt at hÞjsÊsonen var overstÄet. Restauranter og strande var ikke lÊngere overfyldt. Der

Juleferie

Det blev koldere og mÞrkere. Vi besÞgte Daniel og Emilie i Cambridge. Boede pÄ Queens

Italia

Kort efter vi var sejlet ud af havnen i Menton, krydsede vi grĂŠnsen til Italien.

Siciliam

Klokken halv ni lod vi fortÞjningerne gÄ og sejlede ud af havnen i Villasimius. I

Siciliae

LystbÄdehavnen i Favignana har plads til 20 bÄde. Alligevel er der to marinaer. En pÄ

LÊs mere »

This website uses cookies. By continuing to use this site, you accept our use of cookies.